Tuesday, March 29, 2011

THE BAJET TOP STORY (CHAPTER 1)

29 DISEMBER 2010

   Tarikh yang best bagi aq... naper? sebab arinie lah aq dapat masuk u... walaupun result aq blom kuar, tapi pihak uitm daengan baiknya telah mengeluarkan satu program yang bakal megubah distini anak bangsa... pihak uitm telah myenarai kan nama aq sebagai salah seorang pelajar yang layak masuk u diorang... pada pukul 3.40 petang aq sampai ke pekarangan uitm dungun, dihantar oleh mak saudara aq.. aq disuruh mendaftar serta membuat kad matrix. sesudah semua itu, aq diarah kan untuk menyertai rakan2 yang laen di dewan aspirasi.dalam dewan aspirasi, aq berjumpa dengan kawan2 aq yang laen. salah seorang kawan aq disana ialah sha. pada hari pertama, sha memperkenalkan aq kepada kawan2 dia.. diorang ialah balqis dan ashraf. sebenar nya aq mendaftar lewat 3 hari.. kerana masaalah teknikal. aq melalui hari2 yang membosankan dan hari2 yang menyakitkan hati kerana melalui minggu orientasi. aq dan kawan2 yang laen terpaksa mengikut semua arahan kak2 dan abang2 osi kat sana.. minggu derita itu hanya berlasung selama 3 hari untuk aq.


31 DISEMBER 2010

 Aq dan semua kawan2 yang megambil pra diploma telah di pindahkan ke kolej yang baru. kolej itu namanya kolej ketengah. kami dipindahkan sementara kerana di uitm dungun tiada kolej yang mencukupi untuk kami. pihak u hanya menyewa jew asrama kat sana. kitaorang akan belajar kat kat cni selama 5 bulan sahaja. bila dah habis pra kat sini, kitaorang akan pindah balek ke dungun. dekat sini, kitaorang sampai ke asrama sewaan kita orang pada esokan harinya, iaitu 1 JANUARI 2010. dekat sini, kami di tempat kan dalam sebuah rumah yang mengandungi 3 buah bilik. sebuah bilik mengandungi 4 orang.aq duduk sebilik dengan kawan aq yang sama sekolah tetapi laen kelas dulu. namanya fatin.sha pula sbilik dengan balqis dan hasraf. selain kami 5 orang, aq berjumpa kawan2 baru daripada dungun. nama diorang arie dan lia. oh yer, ada seorang lagi daripada kt. nama dye ialah ada. ada, kalau bertemu dngan hasraf, tak selamat lah dunia nie. entah lah, diorang memang dah ada kimia sejak dari alam fetus kot. ada lagi satu, kawan sebilik aq, tapi dier nie lalok sikit. bukan lalok aper, tapi ermmm.... aper nak kater eh?? dia nie koya lah. kalau nak tau rahsia dia, senang jew, buat jew edia melatah. abis semua dia kabo.... huhuhuhuhu nama dia??...hehehe... kitaorang pangil dia huda jew...
Selaen kitaorang 9 orang, ada lagi 3 orang. k.nor,k.fiza, dan k.tehah. diorang sumer dah ada pangkat kak dah... maklumlah diorang dah terlebih umur sudah.... sebenarnya, balqis ngan huda sama jew umur ngan k.tehah. tapi disebabkan perangai diorang macam budak2, kita orang pangil nama jew kat diorang. aq yang umur 17 taun 8 bulan pown lebih matang daripada diorang lebih2 lagi huda..... huhuhuhu..


P/S: Aq sambung laen kali lah. cik huda ada sbelah tngah tak puas hati... huhuhuhu


                                                  IFFAH|ADEUL

No comments:

Post a Comment